JUARA PIALA DUNIA 2010,TEAM MANA PASUKAN ANDA

Ahad, 2 Mei 2010

7 HARI LAGI AKHIR PIALA THOMAS (GEMPAR)

MALANG bagi skuad Piala Thomas menjelang 7 hari lagi Pertandingan Akhir Piala Thomas,,
Ketua Jurulatih Badminton RASHID SIDEK, ISTERI dan ANAK PEREMPUAN beliau telah dikesan POSITIF dijangkiti H1N1,,dan kini sedang dirawat dihospital....sama sama lah kita doakan semoga RASHID DAN KELUARGA NYA segera semboh dan pulih sepenuh nya..AMINNN.

Gua harap BAM akan ambil tindakan SERIUOS dalam menangani wabak tersebut...supaya pertandingan ini terus meriah seperti dirancang,,jangan lah hanya membuat kenyataan 'TERKAWAL..TERKWAL..TERKAWAL"sedangkan semua akan menjejaskan sedikit sebanyak persiapan..adios


***********

Menjelang 7 hari lagi gua rasa tidak apa yg boleh kita komen ..diwaktu semua pemain sedang menjalani latihan ..apa yang kita harapkan tidak ada pulak pemain yang tercedera.. gua nak ngomel sikit ASAL Pertandingan Piala Thomas ni..mungkin lu orang ada yg tak tahu,,hanya sekadar untuk menambah pengetahuan sape2 yang tak tahu je..

Kejohanan Piala Thomas ialah Kejohanan UTAMA BADMINTON antarabangsa untuk berpasukan lelaki..berlangsung setiap 2 tahun. Kejohanan ini diberi nama PIALA THOMAS sempena nama bekas PRESIDEN BWF iaitu SIR GEORGE ALAN THOMAS yang menderma piala ini pada tahun 1939. Pertandingan pertama pada tahun 1948-1949.

Pusiangan kalah mati menentukan juara..LIMA perlawanan , 3 PERSEORANGAN dan 2 BEREGU pada setiap satu peringkat..Pasukan pertama yang berjaya menang 3 perlawanan pertama mara kepusingan berikut nya.. tulah sedikit sejarah nya...

SEMOGA RASHID DAN KELUARGA AKAN CEPAT SEMBOH..

5 ulasan:

  1. menunggu 7 hari lg dgn penuh kesabaran.. hehe

    BalasPadam
  2. Selamat berjuang sobat semoga dapatkan juaranya, amin

    BalasPadam
  3. Newbie @ tunggu 7 hari lagi dgn sabar dab sabar menanti hehe..

    inovasibiz @ berjuang hingga titisan darah terakhir..

    BalasPadam
  4. msih ag mnggu zman kgmlngn bdmnton kte..
    huhuhu....
    prseorgn dh ok dh cme bregu je x stbil..

    BalasPadam
  5. salam singgah..tak sabar nak tengok mereka beraksi. hee~

    BalasPadam

free counters