JUARA PIALA DUNIA 2010,TEAM MANA PASUKAN ANDA

Ahad, 9 Mei 2010

SELAMAT HARI IBU

Sempena HARI IBU gua mengucapkan SELAMAT HARI IBU pada semua yang bergelar ibu khas nya diMalaysia,,tak kira lah Ibu Tunggal ke, Ibu Tinggal ke, Ibu yang bermadu ke, asalkan bergelar ibu.. Semoga IBU2 kita seluroh Malaysia hidup dalam Kebahagiaan,Kegembiraan, Aman Damai,disayangi Suami,disayangi anak,disayangi menantu,disayang cucu,dan disayang semua makhluk Allah,,jadilah seorang ibu yang Mithali,,kepada lu orang yang maseh ada ibu sayangilah ibu anda tanpa ibu lu orang tak lahir kedunia,,,gua yatim piatu tiada ibu dan ayah, kecian gua kan kan..

Gua ada gak jenguk2 blog dan forum, ada yang kata tak perlu sambut hari ibu,,kerana ikutan dari agama lain,,so WHAT SAY U...patut ke tak patut kita menyambut nya..ada yg kata tiap hari bolih sambut hari ibu,,tu lah masing punya pandangan la beb...

Kalau tanya gua,,jawab nya apasalah kita sambut hari ibu,,kita sambutlah dengan cara kita dan budaya kita,,jangan lah dikaitkan dengan agama lain..salah ke satu hari khas buat Ibu,,kalau takda hari ibu nak harap mendapat ucapan dan doa dari anak bukan semua bolih buat,,hari Ibu anak 2 bolih berkumpul ramai raikan ibu kita,,kalu dak susah anak2 nak berkumpui,masing masing sibuk keroja,,tinggai pun jauh Ibu kat utara anak kat selatan,,serupa macam Raya la. kalu takda Raya ada yg tak balik kampung lawat ibu kot,,

Sekurang2nya bila sambut hari ibu,,kita dapat gembirakan hati ibu,,bukan nak bagi hadiah besak2 beb,,ibu pon tak minta hadiah besak2, bukan duit ibu mintak beb,,cuma ibu2 ni nak tengok anak hidup bahagia,,tak caya tanya lah ibu lu orang.

Kalau yg ada ibu tu ,pii lah balik jumpa ibu, gua gerenti ibu lu orang misti suka..mesti tersenyum pandang kat lu orang bila lu orang sampai..
Sayangi lah ibu anda...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini