JUARA PIALA DUNIA 2010,TEAM MANA PASUKAN ANDA

Jumaat, 7 Mei 2010

3 HARI LAGI AKHIR PIALA THOMAS

Tinggal 3 hari lagi Piala Thomas 2010 akan bermula,,gua dah tak sabar nak gi tengok kat Stadium,,jom la beb kita turun ramai ramai bagi sokongan pemain kita,harap2 tahun ni Msia dapat pulun lawan habis habisan..supaya dapat tutup mulut mulut yg celupar tu,, yang tak mahu dan tak yakin pada pemain Msia.Pengkritik sukan yg keluar kat TV pon ramai yg tak yakin Msia akan menang..lu orang macam mana beb..kita tunggu je la 3 hari lagi..

Gua ingat mau cite cikit kat sini sementara nunggu hari ahad ni apa kata gua cite pasai Pahlawan Melayu dolu dolu..kita tukar topik sikit relak kan kepala otak kita ye..gua nak cite pasai Pahlawan Melayu TOK JANGGUT..sekarang ni pon ramai kat negara kite ni ramai yg mengaku Pahlawan Melayu konon..bela melayu konon..POOOOrah..nyampah..kita pedulikan dia orang tu semua,,dia org tu Pahlawan poket..pahlawan pangkat jgn dengar cakap dia orang semua..bukan Pahlawan Melayu tapi PEMUSNAH MELAYU..betul beb gua cakap.. ok lah kite sambung kesah TOK JANGGUT..

TOK JANGGUT ni nama sebenar nya HAJI HASAN BIN PANGLIMA MAT MUNAS,,lu org tengaok nama bapak dia pon Panglima,, lu org tau kenapa di panggil TOK JANGGUT,, ha tu la tak tau kan kan,, ok gua kasi tau sebab nya ialah TJ ni dia simpan Janggut hingga keparas dada..panjang tu beb,,kalah benggali ooo..

TJ ni sekolah kat Mekah , dia ni pandai bersilat belajar dengan TOK KU PALOH..
TJ ni dolu dolu menentang Inggeris sebab nya org Puteh kenakan cukai,,lupa lak nak kasitau TJ asal Kelantan..lu tau apa yg dicukai,,dengar macam kelakar tapi betul...antara cukai yg kena bayar ialah ;

# cukai kepala la beb,,satu kepala RM1.00 setahun.
# Pokok buah pon kena cukai sebanyak 3 sen setahun.
# Cukai kelapa 3 sen setandan.
# Cukai sireh 3 sen sejunjung.

Lu org jgn ketawa beb,,betul betul tu..itulah satu diantara sebab TJ menentang org Puteh..itu dulu beb tapi ni org Melayu sendiri perintah pon kita kena bayar cukai lagi banyakkk,,semua benda kita kena bayar cukai,,takda pon Pahlawan Melayu tu nak lawan lagi sokong adalah kan..kan..dia org semua setuju cukai GLC di jalankan,,,habis kita lagi parah,,itulah pembela Melayu..ke keke..

TJ dengan geng2 dia sepakat lawan Org Puteh,,,biasa lah kan bukan semua melayu ni nak sama2 lawan..masa tu Kelantan ditadbir olih En Latif yg bekerja dgn orang puteh (Inggeris British) Lu tauuu si Latif ni arahkan polis menangkap TJ yang diketuai olih Sarjan Sulaiman,,maka berlaku lah pertempuran akhir nya Sarjan Sulaiman mati dibunuh.

Lepas tu TJ mula kumpulkan geng2 dia,,berangkat ke Pasir Puteh,,si Latif tadi lari ke Kota Bharu..dia org ni pulak dapat bantuan dari Singapura dan Negeri2 Melayu Bersekutu terus menuju kePasir Puteh nak tangkap TJ..maka pada 25 Mei 1915 berlakulah pertempuran sengit di Kampung Merbuk dan Kampung Pupuh..Sultan Kelantan pon dah takut dgn TJ,,lalu TJ telah dituduh sebagai PENDERHAKA..kesian beb,,

Sedih beb dalam pertempuran tu TJ telah terbunuh,,mayat TJ tu dibawa pula ke Kota Bahru naik KERETA LEMBUU beb,,makan masa sehari baru sampai..gua sedihhh betul la mayat TJ digantung beberapa hari depan Istana Padang Merdeka (Padang Bank) sebelum dikebumikan diPasir Pekan..kesiankan..

Tu lah dia,, gua cakap tadi Melayu ni dulu lagi dah macam tu,,samalah sekarang ni...konon2 pembela la,,cisss tunjuk lah keris tak bersarung tu..POOOrah,,siap pakai baju pendekar lagi,,cium lak keris lagi,,la ni timbul lak lagi pembela Melayu tengah berkokok kokok serata tempat...pooorah,,gua tak mau tulis banyak2 la nanti lu org boring lak baca kan kan...tapi gua kasi tau cite TJ tu betul lagi benar bukan cite katun...

Jadi kesimpulan nya org yg macam TJ tu kalau ada sekarang ni pon macam tu lah jadi nya..dan lagi Melayu sendiri lah yg akan hancukkan Melayu..bak kat NABIL...LU PIKIAK LAH SENDIRI...sekian cite gua harap2 dapat released sikit otak kita...Adios//

3 ulasan:

  1. hooo kalu kerajaan sekarang kutip cukai tu lagi selamat la aku tayah bayar cukai... kepala dah cukai kat pusat zakat

    BalasPadam
  2. agree..huuu..gempak ah tok janggut..n cian bliau..ni piala thomas ni..arap dorg jd pahlawan sejati gak..bkn poket je..huuuu

    BalasPadam
  3. @ cemomoi - betoi ka camtu,,ya la kot.

    @ mrcrazee - harapan camtu lah,,ramai2 turun stadium nanti..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini