JUARA PIALA DUNIA 2010,TEAM MANA PASUKAN ANDA

Khamis, 6 Mei 2010

4 HARI LAGI AKHIR PIALA THOMAS (SEDIH)

Menjelang 4 hari lagi sekali lagi berita sedih kita terima,,Misbun Sidek pula disyaki dihinggapi H1N1,,sudah tentulah sedikit mengganggu persiapan akhir pemain,,tapi itulah yg terjadi,,walau bagamanapon sama samalah kita berdoa mudahan Misbun akan sembuh secepat mungkin,,begitu juga keluarga Rashid...Aminnnn.

Gua nampaknya kena sambung cikit lagi cite pasai Supermokh,,pasai ada kawan2 kita yg tak kenai ngan Mokhtar dan ada yg bertanya serba sedikit,,jadi gua nak cite lah sikit untuk pengetahun kawan2,,.

Nama - Mokhtar Dahari
T.lahir - 13/11/1953
Tpt lahit - Selangor
Tarikh Kematian - 11/07/1991

Mula mewakili M'sia 1972 hingga 1985, Selangor 1971 hingga 1988,pernah mewakili PKNS, TALASCO, KWONG YIK BANK.
Pada tahun 1976 mendapat pengiktirafan sebagai PENYERANG TERBAIK ASIA olih Majalah World Star Soccer.
Kaps antarabangsa sebanyak 167.
Membantu Selangor memenangi Piala Malaysia sebanyak 10 kali.
Jaringkan GOL Piala Malaysia sebanyak 177.
Jaringkan Gol Antarabangsa sebanyak 125.

1971 wakil Selangor di Piala Burnley disarawak, menjaringkan gol pertamanya.
1973 wakil Msia ke pra piala dunia diSeoul..Juara Pestabola Merdeka lawan Kuwait, menang 3-1 mokhtar jaring 1 gol.
1974 Menjaring gol terbanyak lawan Filipina LIMA GOL di Sukan Asia Teheran.
1975 Wakil Msia lawan ARSENAL menang 2-0 Mokhtar jaringkan kedua dua gol.
1976 Kaps ke 100 di Pestabola Merdeka lawan Jepon
1977 Mendapat Anugerah Olahragawan Kebangsaan 1976
1977 Pingat Emas Sukan Sea kalahkan Thailand Mokhtar jaring 1 gol
1978 Menentang England B, seri 1 -1 ,Mokhatar jaring 1 gol
1979 Kahwin dengan Tengku Zarina
1979 Pertahankan Pingat Emas Sukan Sea kalahkan Indon 1-0 jaringan Mokhtar
1980 Naib Juara P/Bola Merdeka tewas ngan Maghribi
1981 Menerima Kad Merah pertama sepnjang karier ketika menentang Singa.
1982 Menegtuai Selangor menentang Boca Junior
1985 Pra Piala Dunia kalah kpd Korea 0-2
1986 Juara Piala Malaysia
1986 menghadiahkan JC Keramat no 10 kpd Raja Muda Selangor
2000 Menerima Darjah Indera Mahkota Pahang dgn gelaran DATO'
2001 Menerima Darjah Sultan Salahuddin Abdul Aziz dgn gelaran Dato'

ITULAH DIA LAGENDA PEMAIN BOLASEPAK MALAYSIA DATO MOKHTAR DAHARI..

OK lah geng..dah malam ni ,,ngantok dah gua tidor dulu yaaaa,,lain kali gua NGOMEL2,,.

4 ulasan:

  1. Alahai kesiannya team badminton m'sia.... Misbun pulak kena H1N1.. tp tuan pengomel xyah r sedih2..hehe

    BalasPadam
  2. Takde la sedih sangat. Tapi mengenangkan keadaan pasukan kita yang amat memerlukan kedua2 jurulatih kita tu. Rasa risau jugak. Harap pemain-pemain kita dapat fokus. Huhuhu :)

    BalasPadam
  3. hahaha...lawan arsenal kena 2 bijik. :)

    BalasPadam
  4. Aidi @ takpa la 2 bijikk,,tunggu je lah tahun depan

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini